Het team Procurement Support is leidend op het gebied van onafhankelijk advies bij de aanschaf of modernisering van rollend materieel (treinen, trams, metro's). Wij ondersteunen onze klanten o.a. bij het specificeren van rollend materieel, leveranciersselectie, contractvorming, contractbewaking, ontwerpverificatie, kwaliteitsbeoordeling, garantiebewaking en projectmanagement.
“We zijn vooral trots op onze belangrijke bijdrage aan de introductie van bijna al het rollend materieel dat nu in Nederland rondrijdt en waar miljoenen mensen dagelijks gebruik van maken.”
Het team Procurement Support is betrokken bij bijna ieder nieuwbouwproject van rollend materieel in Nederland. Wij ondersteunen vervoerders en materieel eigenaren bij de aanschaf ervan. Onze belangrijkste klanten zijn NS, GVB, RET en HTM, maar wij werken ook voor buitenlandse vervoerders zoals De Lijn (België), DB (Duitsland). Recent zijn we gestart met een project voor de Letse Spoorwegen om hen te ondersteunen bij de aanschaf van nieuw materieel dat ze bij Skoda in Tsjechië hebben besteld.
Wij kunnen onze klanten ondersteunen tijdens de hele verwerving. Zodra onze klant de intentie heeft om nieuw materieel aan te schaffen, kunnen wij helpen om de Business Case vast te stellen: wat is het doel van de nieuwe vloot? Wat wil men hiermee bereiken? Zo helpen wij onze klanten om uiteindelijk een verwervingsproject te kunnen starten. Daarna ondersteunen wij graag bij het opstellen van de specificaties en het gehele Europese aanbestedingstraject inclusief contractering.
Na contractering met een leverancier, helpen wij onze klanten om te borgen dat de leverancier materieel levert dat voldoet aan het contract, maar met name, dat het voldoet aan de verwachtingen en aan datgene wat de klant voor ogen had. Dit gebeurt tijdens de hele engineering, productie, test, acceptatie tot en met de ingebruikname van het materieel.